Top Temp

Her har vi levert: Nettside, Portaler, Digitale verktøy, Support/SLA og Drift og hosting

Nettsted: http://www.toptemp.no/

Vi gikk analytisk til verks for å finne ut hvordan vi kunne skape størst mulig verdi og utfordre rekrutteringsbransjen.

Bemanningsbransjen er en bransje preget av mange aktører, både store og små, med ulik tilnærming. Vi gjorde undersøkelser i markedet for å finne ut hva konkurrentene gjorde av gode og mindre gode aktiviteter. Overordnet mål for webprosjektet var blant annet at Top Temp skulle øke antall registrerte kandidater og bli «best i klassen» på formidling av faste og midlertidige jobber på nett.

Top Temp – sider

Vi fant muligheter

Vi fant ut hva konkurrentene ikke gjorde, og hvordan Top Temp kunne skille seg ut:

  • Med en ny, brukervennlig og skreddersydd publiseringsløsning til daglig bruk
  • En integrert stillings- og kandidatdatabase koblet mot Visma, for enklere vedlikehold
  • Synergieffekter fra sosiale medier som LinkedIn, Facebook og Instagram
  • Fokus på selvbetjening fra brukerens side: Fra oppslag i personalhåndboka til timeregistrering

Brukeroppgavene

I løpet av en oppstartsperiode kom vi fram til de viktigste brukeroppgavene på nye toptemp.no. I løpet av denne perioden ble vi godt kjent med kunden, og fikk inngående kunnskap om hvilke behov brukerne hadde og hva slags behov Top Temp selv hadde.

Følg en bemanningsrådgiver

For å utnytte synergieffekten fra bruk av sosiale medier, gjorde vi det enkelt for en jobbsøker å følge interessante bemanningsrådgivere på Top Temp. De fleste bemanningsrådgiverne har sine spesialområder, akkurat som en jobbsøker godt vet hva han kan tenke seg å jobbe med. Ved å følge de bemanningsrådgiverne som er interessante, er det enklere å finne en jobb å søke på. Vi integrerte også LinkedIn, Facebook og Instagram direkte på toptemp.no.

Min side – basert på den du er

Fra Min side kan kandidatene og arbeidstagerne lese Top Temps medarbeiderhåndbok, føre timer og fravær og opprette direkte kontakt med sin personlige rådgiver i Top Temp. I tillegg får man ledige stillinger i sin egen «nyhetsfeed», ikke ulik den man finner på Facebook. Stillingene er basert på brukerens egen arbeidserfaring og personalia, som hentes direkte fra LinkedIn og 1881.

Bedre forståelse med prototyping

Forarbeidet ledet til en prototype på nett hvor man selv kunne klikke seg rundt i en enkel nettskisse. Fordelene med å raskt få en prototype på nett er mange. Prototyping gjør det enklere for både oss selv og kundene å forstå om ideene som har blitt diskutert underveis faktisk fungerer, og hva som eventuelt må forbedres.

Framtidsrettet tilrettelegging

På baksiden av designet jobbet redaktørene hos Top Temp med innholdsutvikling i en spesialutviklet eZ Publish-løsning. De fikk full opplæring i det nye systemet slik at de selv kunne jobbe framtidsrettet med innholdet sitt.

Prototypen ledet etterhvert videre til et fullstendig design, en prosess som gikk samtidig med utviklingsløpet.

Ny teknisk plattform

For Top Temp utviklet vi en ny, teknisk plattform, basert på en kandidat- og arbeidstagerorientert versjon av Visma, utviklet og tilpasset spesielt for Top Temp av CRM Norge.

Responsiv design

Takket være responsiv og brukerorientert design, fungerer nettsiden like bra på alle enheter den presenteres på. Responsivt design gjør løsningen like vakker og tilgjengelig på smarttelefoner, tradisjonelle datamaskiner og moderne smart-TV-er.

Om Top Temp

Top Temp ble etablert i 1990, og er et 100 % norskeid selskap og en ledende aktør i markedet. I tillegg til gründer Frank Bersvendsen, eies Top Temp av Amesto, som kjøpte seg inn i 2010.

De DNV-sertifiserte rådgiverne deres finner kvalifiserte medarbeidere innen en rekke fagområder, og bare i april 2014 besatte de over 200 stillinger over hele landet.

X