Innlegg i kategorien innhold. Fjern filtrering

Responsive designprosess

Responsive design er en nettside designet for alle skjermtyper, oppløsninger og størrelser på én og samme tid. Konseptet er nesten magisk - nettstedet ditt tilpasser seg og gir optimaliserte visninger på alle enheter. Men hvordan tilpasser vi designprosessen?

Spådommer for 2013

Det kommer til å bli lastet opp over 40 millioner timer video på YouTube med et tilsvarende antall (idiotiske) kommentarer, Pebble kommer til å bli lansert og stadig flere norske bedrifter kommer til å ta inn over seg tilgjengelighetskravene fra myndighetene. Her kommer våre spådommer for 2013.

Pent, men tomt?

Etter at vi utvidet tjenestene våre til å også inkludere tekst og innhold har vi vært involvert i prosjekter av forskjellig størrelse. Og det er de samme spørsmålene som dukker opp hver gang.

Brukervennlige og lønnsomme nettsider

Jostein Magnussen fra Netlife Research holdt fredag 15. februar foredraget 'Brukervennlige og lønnsomme nettsider' på Bytes Digitale Konferanser. Dette blogginnlegget oppsummer det jeg selv mener er noe av det mest interessante som ble sagt. Blogginnlegget er også det første i en serie blogginnlegg med innhold fra konferansedagen.

Facebook revolusjonerer sosialt søk

Facebook ruller i disse dager ut et nytt og unikt søkeverktøy til alle brukere. Har du noen gang lurt på hvilke av dine venners venner som er single, bor i Oslo, liker bacon og ser de samme TV-seriene som deg? Nå kan du finne det ut.

Reklame som ikke irriterer

Content marketing, eller innholdsmarkedsføring, er noe av den smarteste typen markedsføring en bedrift kan holde på med. Det er også en av de eldste formene for markedsføring. La meg vise deg fordelene.

10 tips for å skrive klart og enkelt

Når vi snakker om universell utforming av nettsider, snakker vi ofte om design og kode: Det skal være god kontrast mellom tekstfarge og bakgrunn, semantisk korrekt HTML og alternative bildetekster for blinde. Men hva med språket?

X