Prosjekter

En av skiindustriens største merkevarer har fått et nytt nettsted og nettbutikk.

Swix Hero

Utfordring

Da en av skiindustriens største merkevarer skulle gjøre et byks inn i det digitale, var det viktig med et tidsriktig design og smarte integrasjoner.

Resultat

Swix gikk fra å ha en nettside som ble lite brukt, til å få en ny plattform på flere språk med innhold fra Norge, Russland, Tyskland og USA.

Macbook Swix Desktop 2
Iphone Case Sample Swix Mobile

Prosessen med Byte bestod av god glid og godt feste. Med klare og definerte mål har Swix i dag en nettside som er fremtidsrettet og med fokus på forbrukerne sine opplevelser av Swix på nett.

Ole Christian Mork, Marketing manager i Swix Sport AS

Hva vil brukerne ha?

Vi startet med en brukerundersøkelse hvor vi fant ut at det brukerne er mest interesserte i å finne på swix.no er skismøring og smøretips, gjerne direkte fra proffene. De vil også ha mer utfyllende produktinformasjon og forskningen på teknologien bak produktene.

Basert på brukerundersøkelsen laget vi en prioritert liste av innholdet på nettsiden:

  • Produkter
  • Guider
  • Siste nytt
  • Om Swix

Integrert mot forretningssystemer

Swix.no har fått et tydelig fokus på produktene, og hele sortimentet er integrert mot Swix sine forretningssystemer. Det gjør det enkelt å vedlikeholde og publisere på nettsiden.

Swix Screenshot 2

Løfte frem innhold

Smøretips og veiledninger var noe av det viktigste for Swix sine brukere. Vi løftet frem de beste tipsene og videoene fra andre domener, for eksempel swixschool.com, og viste dem på en innbydende måte på hovedsiden swix.no.

Det var også viktig å få frem hvordan Swix driver med produktutvikling i samarbeid med de aller beste idrettsutøverne på sitt felt.

Swix Screenshot 6

Klar og tydelig innholdsstruktur

Vi omstruktuerte sidetreet og innholdet fra gamle swix.no. Resultatet ble en enkel og lett forståelig navigasjon med få toppnivåer og naturlige seksjoner. Vi ryddet i produkter og produktkategorier, slik at kategoriene og sorteringene ble klare og tydelige for brukeren.

Fleksibelt design

Et moderne og tidsriktig design var viktig for Swix da de skulle inn i det digitale. Modulært design gir fleksibilitet til å prioritere innholdet etter behov. For eksempel legge til og flytte på innholdet på forsiden ved endring av sesonger og kampanjer.

Swix Screenshot 5

Smørekalkulator

Smøretips var viktig for brukerne. Vi utviklet derfor en egen kalkulator for å hjelpe kundene å finne frem til riktig smøring. En enkel variant av kalkulatoren plasserte vi lett tilgjengelig på forsiden. Men brukerne kan også finne en mer avansert kalkulator hvor de kan sette de fleste parameterne som påvirker valg av smøring.

Swix Smoretips

Webapp: Få smøretips basert på lokasjon

Skreddersydde forslag

Kalkulatoren er integrert med Yr, slik at den kan hente parametere om været basert på sted. Til slutt får brukeren et utvalg skreddersydde forslag på skismøring som passer til akkurat sitt skiføre.