Nyhetsbrev

Om digitale sinnasnekkere og latterkuler på nett

Oslo Met

Våren står for døren, og folk sier det begynner å bli varmere i været. Ikke at vi får oppleve noe særlig av det, siden vi stort befinner oss innendørs med hodet fullt av koding og design for både nye og gamle kunder. Under ser du litt av hva vi sysler med fortiden.

Oslo Met

Lærerike nettsider

20 635 studenter fordelt på 48 bachelorprogram,

38 masterprogram og 7 ph.d.-program.

2157 ansatte fordelt på 12 fakulteter, institutter og administrative avdelinger.

1 nettløsning.

Det sier seg selv at dette ikke var en enkel jobb, og det er ingen overdrivelse å si at vi har skrevet titusenvis av linjer med kode. Heldigvis er de som jobber på OsloMet, ikke bare gode på utdannelse, de har også en svært dyktig og effektiv prosjektorganisasjon, som har holdt i trådene med fast hånd. Ta en titt og se om ikke du også får lyst til å sette deg på skolebenken.

www.oslomet.no

Latter

Latterlige nettsider

Det blir sagt at for å få Gud til å le skal du fortelle ham om dine planer. Hvis dette stemmer, burde han få krampelatter av planen bak Latters nye nettside

For den skal ikke bare håndtere mer enn 250 000 gjester i året, men også være enkel å oppdatere, ha kult design og gi en god brukeropplevelse.

Men i motsetning til himmelske vesener tar vi i Byte kundens planer på det største alvor og har laget en nettside som leverer på alle de ovennevnte punktene. Og det er ingenting å le av.

www.latter.no

Craft

Flere velger Craft

Vårt foretrukne CMS, Craft, får stadig flere tilhengere. Dette er ikke så rart, synes vi, for ingen andre CMS har den unike kombinasjonen av brukervennlighet og fleksibilitet, i tillegg til at det er enkelt å administrere og oppdatere.

Det var kortversjonen. For en lengre versjon med alle de gode grunnene for å velge Craft er det bare å kontakte Byte.

Oppusning

På tide å pusse opp?

Slapp av, Byte har ikke ansatt Sinnasnekker’n nå som han er ferdig i TVNorge, men vi kunne trengt en slags digital variant.

I alle fall ser vi at mange nettsteder og -butikker trenger å pusses opp for å møte dagens krav og forventninger med tanke på den digitale transformasjonen vi står midt oppe i. Og vi må bare være ærlige og si at noen nettsteder og nettbutikker rett og slett bør rives fordi det er gått råte i koden, og at CMS-et er bygget på uforsvarlig måte.

Ta kontakt for en uforpliktende vurdering og noen gode tips til hvordan du kan pusse opp nettløsningen din.

Shuffleboard

Kunde eller fan?

I Byte sier vi at vi ikke skal ha kunder, vi skal ha fans. Hårete som bare det, nesten på grensen til harry, men det er i det minste et veldig tydelig ambisjonsnivå.

For å sjekke om vi lykkes med disse ambisjonene, vil vi om ikke lenge sende deg en kundeundersøkelse. Vi håper du vil bruke 4–5 minutter på å besvare den – det verste som kan skje, er at vi blir enda bedre og du enda mer fornøyd.

Artikkel: Oppsummering og sommerhilsen fra Byte

Oppsummering og sommerhilsen fra Byte

God sommer! Når vi i Byte nå tar en velfortjent sommerferie, er det etter nok et intenst år i digitaliseringens tjeneste. Nye kunder har k...

Artikkel: Ferietips, en unnskyldning og nye folk

Ferietips, en unnskyldning og nye folk

Verden er for alvor i ferd med å våkne til en ny digital hverdag (vi tror vi har nevnt dette tidligere …), og de som ikke har hatt en god st...