Nyhetsbrev

Ferietips, en unnskyldning og nye folk

Dennis terje

Verden er for alvor i ferd med å våkne til en ny digital hverdag (vi tror vi har nevnt dette tidligere …), og de som ikke har hatt en god strategi for denne transformasjonen, begynner nå virkelig å få det travelt. Da ringer de oss. Det synes vi er både lurt av dem og hyggelig i tillegg, og nå har vi ansatt to nye medarbeidere med seniorekspertise innen sine felt:

(trommevirvel)

Terje Karlsen er ny seniorprosjektleder som faktisk kommer fra en kunde av oss, FN-sambandet. Med sin erfaring fra komplekse prosjekter, ofte med internasjonale utfordringer, er han helt nøyaktig riktig mann for å løse opp i analoge floker og stake ut nye digitale veier for både nye og eksisterende kunder.

Dennis Mellegaarder en av bransjens beste frontend-utviklere med et hjerte som banker for god design. Dennis har også en sterk interesse for hvordan man bør bruke taleassistenter for å lage gode kundeopplevelser, noe som vil være viktig kompetanse for både oss og kundene våre når taleteknologi for alvor blir allemannseie.

(klappsalver)

Server room

Hvis en ting kan gå galt …

… så går det galt, på verst tenkelige måte. Slik lyder Murphys lov, noe vi fikk demonstrert tirsdag 21. mai.

Da opplevde vi nemlig noe så uvanlig som problemer med Basefarm, Norges største og beste driftssenter, og dette førte til at kundene våre også opplevde store driftsforstyrrelser.

Til dette er det bare én ting å si: Unnskyld!

I ettertid har vi, sammen med Basefarm, analysert det som skjedde, og iverksatt en rekke tiltak for å tilfredsstille både våre egne og våre kunders høye krav til tilgjengelighet og sikkerhet. At Murphys andre lov sier at «om en ting kan gå galt, men ikke går galt, vil ettertiden vise at det hadde vært best om det gikk galt», prøver vi ikke å tenke for mye på …

Evig beta

I evig beta

I Byte har vi alltid vært opptatt av at vi er en slags evig beta-versjon der vi kontinuerlig utvikler og forbedrer oss. Denne måten å tenke på gjør at vi hele tiden tar til oss innspill og utfordringer fra kundene våre og holder oss oppdatert på det som skjer i bransjen vår, både nasjonalt og internasjonalt. Blant annet er vi representert med en stor delegasjon på WeAreDevelopers World Congress 2019 i Berlin denne uken, noe du kan lese mer om i blogginnlegget som kommer i neste nyhetsbrev.

Ferietiås

Ferietips

De sier sommeren nærmer seg, men skal vi dømme etter været vi har hatt så langt, virker det mer som om det er mørketiden som står for døren. For oss spiller det ikke så stor rolle – det nærmeste de fleste på Byte uansett kommer sommerferie, er skjermsparere med bilder av strender. Her er tre tips til en fin ferie som kunde av Byte:

Bestill tidlig

1) Selv om Bytes medarbeidere lever og ånder for jobben, trenger også vi en liten pust i bakken for å samle krefter til høsten. Vi har litt redusert bemanning i sommer, og det lønner seg derfor å bestille tjenester du vil ha utført, så tidlig som mulig, slik at vi kan legge det inn i kalenderen. Ring 09993 når som helst, eller send en e-post til kontakt@byte.no

Sats på opplevelser

2) Akkurat som med nettbutikker er gode opplevelser viktig når det gjelder sommerferien. Godt utstyr er også viktig for å mest mulig ut av feriedagene, for eksempel fra Lundhags, og skulle du være så uheldig å få regn, er vi de første til å anbefale et besøk på Folketeateret eller på Latter.

Slapp av

3) Du er jo kunde hos Byte …

God sommer fra alle oss i Byte!

Artikkel: Oppsummering og sommerhilsen fra Byte

Oppsummering og sommerhilsen fra Byte

God sommer! Når vi i Byte nå tar en velfortjent sommerferie, er det etter nok et intenst år i digitaliseringens tjeneste. Nye kunder har k...