Enklere prosess fra billettkjøp til teater.
Folketeateret er en privatdrevet musikk- og teaterscene i Oslo sentrum. De viser kjente forestillinger for både voksne og barn. I tillegg er det en arena for mange store TV-produksjoner.
Oppgaven
Folketeateret har et publikum som strekker seg fra små barn til godt voksne. Nettsiden trenger å være forståelig og enkel å bruke – selv for de som kanskje er mer vant til å ringe enn å bestille online.
Byte fikk i oppgave å fornye Folketeaterets tilstedeværelse på nett.
Dette har vi gjort ved å:
- Forenkle strukturen og slette gammelt innhold
- Gjøre kjøpsprosessen smidigere
- Lage et komponentbasert publiseringsrammeverk
Forenkling
Det gamle nettstedet hadde gjennom flere år, fått vokse seg stort, og etterhvert ganske uoversiktlig. Det ble raskt besluttet å forenkle sidestrukturen. Ved å analysere besøksdata, og adressere tidligere henvendelser til kundeservice, kunne vi slette deler av innholdet som brukerne helt enkelt ikke var på jakt etter. Ofte besøkte sider ble løftet frem, ved å gi innholdet flere mulige innganger.
Vi halverte antall hovedmenypunkter, og strukturerte nettstedet rundt kundereisen til Folketeateret:
- Forestillinger (se utvalg, velge forestilling, kjøpe billett)
- Ditt besøk (alt som er nyttig å vite før, under og etter besøket)
- Om Folketeateret (om teateret, kontakt og utleie)
Fargepaletten ble utvidet og supplert med et sett ikoner. Innholdskomponentene kan tilpasses med de nye elementene for større grad av fleksibilitet.
Mindre friksjon i kjøpsprosessen
Folketeateret håndterer billettsalg via Eventim, en tredjeparts billettdistributør. For å unngå situasjoner hvor brukerene klikker seg inn på billettdistributørens nettsider, bare for å innse at ønsket priskategori har få ledige seter, har vi implementert en lett tilgjengelig forhåndsvisning som viser tilgjengelige billetter i hver kategori.
Forbedret kalender
Kalenderen, som viser Folketeaterets utvalg av forestillinger har fått et sett med nye funksjoner. Brukerne kan nå enkelt bytte mellom programvisning og kalender. Med hensyn til at brorparten av trafikken til Folketeateret kommer fra mobil, utviklet vi en løsning som fungerer like godt på store enheter, som små.
Forhåndsbestill bord
På Folketeateret.no kan du forhåndsreservere et bord med drikke og snacks før du ankommer forestillingen. Byte har utviklet et skreddersydd system for håndtering av bordbestillinger, bygget med Craft Commerce 4 som motor.
Med systemet kan Folketeateret enkelt opprette bordpakker med forskjellige produkter, og ha full oversikt og kontroll over hver enkelt forestillings bordbestillinger.
Byte har bidratt med:
- Rådgivning og prosjektledelse
- Innholdsarbeid
- Design og UX
- Utvikling (Craft CMS 4 og Craft Commerce 4)
- Skreddersydd system for bordbestilling
- Integrasjon med betalingsløsninger og billettsystem
La oss ta en prat
Vil du også lage en digital tjeneste som virkelig skaper resultater? Kontakt oss for å diskutere dine digitale behov og utfordringer!
-
Trond Støfring
CEO / Partner trond@byte.no
+47 952 08 000 -
Kristian Austheim
Senior Designer kristian@byte.no
+47 478 55 608
Integrasjoner fra Byte gir OsloMet bedre flyt
MinkakeNy nettløsning fra Byte ga hopp i kakesalget til Coop
Kontakt oss
Faglige råd, diskutere et prosjekt, eller bare ta en kaffe? Ta kontakt!
Våre tjenester
I Byte jobber designere, utviklere og rådgivere tett sammen for å skape gode løsninger.