Småbiter

Ingen liker egentlig butikker

Foto: Amazon

Folk vil jo ha vanlige butikker, ikke sant? De liker jo å tusle rundt og kjenne på varene, slå av en prat med kassadamen og i det hele tatt bare ha det fint? Feil.

For all del

Noen ganger passer det å sulle rundt i en butikk på måfå og klappe på eplene og småsnakke med han kjekke i kassa. Men stort sett er folk i butikken fordi de må, og de vil helst komme seg ut derfra så fort som mulig. De hater å stå i kø og vil heller snakke med noen de kjenner, enn den som sitter i kassa.

Automatikk, takk

Tror du oss ikke, kan du lese denne artikkelen i Dagbladet, som forteller at de første helautomatiske butikkene i Norge nå er en realitet, og at både bransjen og kundene hilser utviklingen velkommen. Derfor er det ingen grunn til å tvile på at vi vil se stadig flere butikker, også i andre bransjer, bli automatisert for å spare eierne for penger og kundene for plunder og heft. 

Bare se på Amazon, som nå gjør at det å stikke innom butikken faktisk er å stikke innom butikken. Deres konsept, Amazon Go, er en løsning der du kan gå inn i butikken, putte det du trenger i posen, og bare gå igjen. Systemet vet hva du har handlet, trekker beløpet fra betalingskortet ditt og gir deg kvitteringen på en app. Ingen kasser og ingen kø. 

La oss prate om det

At Amazon Go-teknologien er fremtiden for moderne butikker, er det få som tviler på. Spørsmålet er bare hvordan man skal transformere en tradisjonell butikk til en moderne, digital kjøpsopplevelse. Er det ikke veldig dyrt? Funker det? Er det riktig for meg? 

Den eneste måten å få svar på disse spørsmålene på er å sette seg ned og prate om dem. Analysere situasjonen, diskutere alternativene og finne løsningen. Ring oss, da vel, så er du i alle fall i gang. 

Artikkel: Skru av snooze-knappen!

Skru av snooze-knappen!

Vi har sagt det før, og vi sier det igjen: Har du sovet i timen og har derfor ikke en god plan for netthandel, må du våkne nå. Og til dere s...

Artikkel: Digital by default

Digital by default

Det første du må forstå når det gjelder digital strategi, er at du har en – enten du vil eller ei.