Småbiter

Skru av snooze-knappen!

Blogg Mikroblogg

Vi har sagt det før, og vi sier det igjen: Har du sovet i timen og har derfor ikke en god plan for netthandel, må du våkne nå. Og til dere som glippet med øynene sist vi snakket om dette: Skru av snooze-knappen, for nå brenner det!

Butikkdøden herjer

I USA, som på mange måter lever i vår fremtid når det gjelder shopping, er det en tendens som er tydeligere enn andre: Fysiske butikker dør. Alt fra tradisjonelle «mom-and-pop shops» til giganter som JCPenney og Macy’s må stenge dørene fordi folk rett og slett slutter å bruke dem til fordel for netthandel. Og det skal heller ikke bli bedre: Prognosene sier at innen 2025 vil 25 prosent av alle amerikanske kjøpesentre være en saga blott. 

Det er ingen grunn til å tro at denne utviklingen ikke gjelder Norge, noe BI-forsker Peder Inge Furseth bekrefter overfor E24 når han sier at de uten nettbutikk vil dø. Fullt så dramatisk ordlegger ikke Johanna Tell i DIBS Payment seg når hun spår at den tradisjonelle storhandelen i løpet av få år vil bli gjort på nettet. Flere andre fagfolk og forskere støtter disse utsagnene, og det ser dessverre ut til at tendensen fra USA også gjelder for Norge. 

Det er hjelp å få

Vi beklager hvis vi fremsto litt dramatiske i overskriften, men det er viktig for oss at du nå skjønner alvoret. Har du ting å selge, haster det med å få til en god e-handelsløsning, som er i henhold til EUs nye regelverk for personopplysninger, GDPR, og de siste betalingsløsningene. 

Vi tar gjerne en prat om dine behov og hva som passer for deg, enten det gjelder å sette opp en nettbutikk fra bunnen, tilpasse den til GDPR eller oppgradere betalingsløsningen. 

Bonus track

Har du litt tid til overs, er dette foredraget en fin måte å bruke den på. Her snakker Alexander Haneng, direktør for digital innovasjon i Bring, om trender for nettbutikker i 2018:

Artikkel: En handelsreisendes død

En handelsreisendes død

I klassikeren En handelsreisendes død av Arthur Miller møter vi Willy som er i konflikt med seg selv og den moderne tid og til slutt ender s...

Artikkel: Byte – et resultatselskap

Byte – et resultatselskap

La oss være ærlige: Byte er ikke et design- og teknologiselskap. Vi er et resultatselskap. For det hjelper lite hvor mange bits og bytes vi ...