Småbiter

Fagbloggen vår, med våre tanker og funderinger

Artikkel: Byte – et resultatselskap

Byte – et resultatselskap

La oss være ærlige: Byte er ikke et design- og teknologiselskap. Vi er et resultatselskap. For det hjelper lite hvor mange bits og bytes vi ...

Artikkel: Det siste måltidet

Det siste måltidet

I slutten av januar kom nyheten om at kjøkkenutstyrskjeden Rafens melder oppbud etter 190 år. En uke senere kom nyheten om at Tilbords med s...

Artikkel: Ingen liker egentlig butikker

Ingen liker egentlig butikker

Folk vil jo ha vanlige butikker, ikke sant? De liker jo å tusle rundt og kjenne på varene, slå av en prat med kassadamen og i det hele tatt ...

Artikkel: Skru av snooze-knappen!

Skru av snooze-knappen!

Vi har sagt det før, og vi sier det igjen: Har du sovet i timen og har derfor ikke en god plan for netthandel, må du våkne nå. Og til dere s...

Artikkel: Digital by default

Digital by default

Det første du må forstå når det gjelder digital strategi, er at du har en – enten du vil eller ei. 

Artikkel: Nå er det på tide å våkne!

Nå er det på tide å våkne!

I forrige uke kom Norstat med rapporten «Status Norge», som slo fast det vi har hatt en mistanke om lenge: Det står dårlig til med strategie...

Artikkel: Hvor ofte bør man redesigne?

Hvor ofte bør man redesigne?

Et nettsted er en unik kanal for kommunikasjon, blant annet fordi det er fleksibelt, kontrollerbart og målbart. Men hvor ofte benyttes disse...